תקשיב רגע כאן לאחרים שעשו את זה, תנצל את ההזדמנות ותתחיל ללמוד
4 תגובות
ביאור הלכה תרע"ט מבהיר שהעיקר המצווה היא ההדלקה .
למשל אם נכבו הנרות ברוח מצויה ( רוח חזקה אשר ידוע שהנר יכבה . מדליקים שוב ) לא מדחיקים שוב, כי הדלקה עושה מצווה.
בנוסף שלוחן ערוך אורח חיים סימן תרע"ג מצוות חנוכה – נר איש וביתו והמהדרין מדליקים נרות כמניין הימים, ( הערה – איש וביתו כלומר הרעש קרי הגבר מדליק ולא האישה )
כלומר המצווה נר אחד, והוספה של נרות זה הידור מצווה.
גם הרב משה פיישטין בשו"ת או"ח חלק ד פוסק שמי שהדליק קיים את המצווה.
לסיכום אם הייתה טעות אין צריך להדליק כי עיקר המצווה כמו שאמרנו הדלקה, בקיצור מודה ועוזב ירוחם.
אין חיוב להדליק שוב כמו שאמרו שמעיקר הדין נר אחד בכל לילה יוצאים ידי חובה . לכאורה התכוונו להדר ולדליק לפי מספר הנרות של אותו יום . טעו בשוגג לכן כל עוד
נמצאים בתוך החצי שעה או עד שתכלי רגל מן השוק ושאר הנרות דולקים רצוי להוסיף הנר שנשכח ללא ברכה !
4 תגובות
ביאור הלכה תרע"ט מבהיר שהעיקר המצווה היא ההדלקה .
למשל אם נכבו הנרות ברוח מצויה ( רוח חזקה אשר ידוע שהנר יכבה . מדליקים שוב ) לא מדחיקים שוב, כי הדלקה עושה מצווה.
בנוסף שלוחן ערוך אורח חיים סימן תרע"ג מצוות חנוכה – נר איש וביתו והמהדרין מדליקים נרות כמניין הימים, ( הערה – איש וביתו כלומר הרעש קרי הגבר מדליק ולא האישה )
כלומר המצווה נר אחד, והוספה של נרות זה הידור מצווה.
גם הרב משה פיישטין בשו"ת או"ח חלק ד פוסק שמי שהדליק קיים את המצווה.
לסיכום אם הייתה טעות אין צריך להדליק כי עיקר המצווה כמו שאמרנו הדלקה, בקיצור מודה ועוזב ירוחם.
ראשית יצאו ידי חובת המצווה,
טוב שידליקו עוד אחד שיהיה ניכר הנר החדש,
אין לברך.
מעיקר הדין, די בנר אחד בכל יום אבל המהדרין הולכים ומוסיפים כל יום נר אחד
במקרה דנן, אינה צריכה להדליק נר נוסף ולמחרת תדליק כמניין הנרות של אותו יום
אין חיוב להדליק שוב כמו שאמרו שמעיקר הדין נר אחד בכל לילה יוצאים ידי חובה . לכאורה התכוונו להדר ולדליק לפי מספר הנרות של אותו יום . טעו בשוגג לכן כל עוד
נמצאים בתוך החצי שעה או עד שתכלי רגל מן השוק ושאר הנרות דולקים רצוי להוסיף הנר שנשכח ללא ברכה !